2013. július 6., szombat

Buxus shohin

2011 őszén talált otthonra nálam ez a buxus, rögtön beleszerettem és mivel tökéletes gyökérzettel egészségesen érkezett máris nekiugrottam némi alap alakításnak!
Az igazság az én már közel 3 éve nyírtam egy kertben, mint szimpla gömb buxus aztán egyszer kíváncsiságból jobban szemügyre vettem. Általában az ilyen növények sok törzsűek és egyáltalán nem izgalmasak,a faiskolában több fiatal növényt összeültetnek, hogy mihamarabb sövénnyé fejlődjön és lehessen nyírni.
Ez azonban nem! Így pár hétre rá már nálam töltötte napjait! :) Tapasztalataim szerint (és nálam sokkal tapasztaltabb emberek is ezen a véleményen vannak) a buxus begyűjtése ősszel a legjobb!
ma egy kicsit alakítgattam, főleg csak ág huzatókat használtam (sima dróttal, ághoz-ágat) mivel egy ilyen máretű növényt sűrű ágrendszere miatt nagyon nehéz drótozni. Főleg, ha nincs a megfelelő átmérőjű és minőségű drótom!
Minden esetre itt emelem meg a kalapom minden shohin és még kisebb bonsait nevelő drótozási "aberrációi" előtt! Minden tiszteletem!
 A fácska már csak egy megfelelő tálra vár, jövőre meg is kapja. Meg természetesen még több finomításra!


2011. október az érkezés napja
      2013.a mai alakítás után,
talán a széleségből még veszek vissza
    ?
oldalról
hátulról
másik oldala


az ágrendszer jól alakul

madárszemmel

Itt egy másik is Ő még elég kezdeti stádiumban van. Sokkal nagyobb növény volt, szintén sövény korábban.
A 3 majdnem egyforma átmérőjű főágból végül úgy döntöttem egyet kivágok és később vagy egy jobban vissza vágott üreges részt alakítok ki vagy sima jin lesz. Majd még eldől, függően a fa későbbi feljlődésétől na meg persze az aznapi hangulatomtól amikor majd nekizuhanok!
Természetesen itt is ötleteket, tanácsokat nagyon szívesen  fogadok, bár félek ez is csak egy üres kérés válaszok nélkül! Sebaj! :)

az egyik lehetséges előlnézet
    még 3 főággal

a második lehetséges előlnézet
    még 3 főággal

talán itt jobban látszik a 3 főág,
bár nehéz fényképezni vhogy mindig
kitakarja az egyik a másikat

már megnyírva és a nem kívánt főág
vissza vágva annyira,hogy mindkét
opció később kivitelezhető legyen,
szegényt megnyúztam a későbbi
alvórügyek elszaporodás miatt,maradjon
csak az energia a többi ágra,lombra!
a bal oldali két legalsó ág
közül is választanom kellene már!
 ?

ez sem lenne rossz előlnézet?

2 megjegyzés:

  1. Az a baj, hogy az első Buxus annyira erős, hogy mellette a második ... Na de nem gonoszkodok, mert az is nagyon jó lesz. Amit te második előlnézetnek hívsz, nekem az legmeggyőzőbb, mint előlnézet. De látni kéne kéne kézben, mert egy fénykép nagyon csal.
    Mondhatjuk, hogy Bxusban erős vagy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem igazad van a második jobb, kicsit elméláztam az elsőn ahol jobb volna a nebari, de majd kialakul a másik oldalon is! Meglátom, hogy alakul a növény. Amúgy is ez még vagy 3-4 év! Majd visszatérünk rá és remélem akkor élőben láthatod!

      Törlés